Jumaat, 11 Mei 2007

Takdir.

Selalu orang cakap itu dah tertulis.

Sabar.

Redha.

Tapi...

Pernah tak kita berdoa agar takdir kita menjadi takdir yg terbaik untuk kita?

Pernah? Kalau pernah berapa kuat keyakinan kita?

Yakin?

Sejauh mana kita yakin?

Sejauh mana kita yakin bahawa doa kita kepada Allah SWT akan mengubah takdir kita menjadi takdir yg terbaik untuk kita?

Yakin, berusaha, bersabar dan tawakkal dengan sesungguhnya kepada Allah dalam setiap doa yg kita panjatkan. Berusahalah dan berlumbalah mencari kasih Allah.

Kerana sesungguhnya Allah SWT Maha mengetahui apa yg terbaik untuk kita...

28 ulasan:

pjoe berkata...

AMIN...

btw, salam perkenalan

Tanpa Nama berkata...

ini adalah lawatan pertama saya di sini.
dan pasti akan ada lawatan-lawatan seterusnya selepas ini ;)

Butaseni@Wan Raja berkata...

salam perkenalan,
nama saya jamrud
tujuan saya di sini adalah untuk menghafal skrip.
akan ada lagi lawatan saya lepas ni..
DEMI RINGGIT..........

Butaseni@Wan Raja berkata...

YANG BETULNYA..
ADAKAH MANUSIA ITU REDA DENGAN TAKDIR YANG TIDAK MENYEBELAHINYA ATAU PUN TERUS MENYALAHKAN 'NYA'

Bunga Rampai berkata...

Salam,

Begitulah. Yakin pada doa.

Kan DIA juga yang meminta hamba-hambaNya untuk meminta/memohon padanya. DIA Maha memberi. DIA Maha mengetahui.

Berdoalah. Juga jangan lupa selawat untuk Baginda.

tegezoot berkata...

nezjoe-salam kembali;)

rena- ruang saya ni tak kenakan apa2 bayaran, datanglah sekerap mungkin selagi ia memberi kebahgiaan kepada semua:)

butaseni- tahu la awak tu pelakun teater, takkan la dlm ruang ni pun sempat jugak... tapi aku suka!

butaseni- mereka tak redha sebab mereka tak yakin yg Allah maha mengetahui apa yg terbaik utk mereka.

bungarampai- mendengar komen anda, saya terus tersenyum:)

Tanpa Nama berkata...

"Kerana sesungguhnya Allah SWT Maha mengetahui apa yg terbaik untuk kita..."

sudah tentu! tapi manusia selalunya terlupa, dan aku juga masuk dalam golongan yang lupa tu. ohh!!

Natra berkata...

Takdir? redha? yakin? mungkin ya! mungkin tidak! bergantung pada individu...tapi setakat ni, jalan cerita hidup aku menarik skali...penuh dengan kejutan, istimewa & tak pernah disangka-sangka...yang penting setiap yang berlaku ada hikmah, aku bersyukur kerana DIA sayangkan aku dan aku bahagia... :)

jinggo berkata...

TAKDIR.............
sesungguhnya hidup kita dalam takdir allah..........
kita hanya mampu merancang tapi allah yang menentukan.........
itulah yang ditakdirkan untuk kita.....
doa lah dengan yakin kapada allah........
insyallah akan dipekenankan......
tidak perlu kecewa jika apa yang kita doakan tak dimakbulkan allah.........
itulah takdir kita..........

Butaseni@Wan Raja berkata...

reformaswi reformasi reformasi reformasi reformasi refornasi

Butaseni@Wan Raja berkata...

lagi tentang lagi lawan,
lagi tentang lagi lawan

crunchyahcock berkata...

takdir..... aku dulu mmg x pueh ati kalu benda x menyebelahi aku!!
tapi skang ni.... semau yg t'jadi ada hikmahnya..
tunggu dgn sabar...KAN?

tegezoot berkata...

kamarul-bukan kau sorang je... aku tulis ni pun, sebab aku juga sering lupa...

kratonchic-syukurlah dalam semua hal, baik yg bahagia maupun yg menyakitkan.

jinggo-fuh! kata2 ang memang pujangga la! bila ang nak berlakun?

butaseni- ko apahal? tak paham aku???

crunchyahcock-sabar2! itulah alasan ko! takkan nak tunggu bunga masuk meminang kumbang pulak? itu dah melawan hukum alam.

Tanpa Nama berkata...

salam perkenalan e.tergezoot. boleh aku linkkan blog kamu di bicara kosong?

Pegawai Khalwat berkata...

Takdir dan Waktu?

atau.....

Suratan Takdir?

crunchyahcock berkata...

wahai kanda ku yg tegezoot (kus semangat)... jodoh ku blom sampei lg... telepas bas kot.
YG HANG NAK SURUH AKU KAWIN SGT NI PASAI PA??!!!!!!

tegezoot berkata...

kamarul-boleh! saya pun dah link bicara kosong dalam blog saya.

pegawaikhalwat- Yg pastinya ia ketetentuan Allah.

crunchyahcock-sebab aku takut ang jadi bujang terlajak!

Butaseni@Wan Raja berkata...

dia tu memag patut kawin,dah kemaruk sangat dah tu...
tergezoot tolong semayang hajat sat kat dia
supaya cepat sikit

Butaseni@Wan Raja berkata...

wei
tak dak entry baru ka?
crita pasai kerak bumi lak

tegezoot berkata...

butaseni-esok aku tulis cerita hantu raya nak?

pjoe berkata...

saya suka hantu raya!
hhee

crunchyahcock berkata...

wei kalu nak suruh aku kawin....
tlg carik kat aku la. hangpa ni x ubah mcm mak aku kalu berleter!!!
wei tegezoot, hang suruh butaseni kawin dulu la... tua x sedar diri!!

crunchyahcock berkata...

nezjoe... suma bebudak ni adalah jelmaan hantu. so xyah tunggu cerita.... tgk bebudak tu pun dah cukup.

yang benar,
aku yang baik,
crunchy ahcock

crunchyahcock berkata...

nak tau y aku still solo?
baca blog aku!!!

Butaseni@Wan Raja berkata...

wei crunchycock
walaupun aku tua tapi nakpak lagi muda pada hang.

tegezoot berkata...

nezjoe-suka antu raya? paranormal2...

crunchyahcock dan butaseni- korang dua2 bujang terlajak!!!

Mak Su berkata...

takdir Tuhan tu memang ler yang terbaik terbaik untuk kita, tapi kita sendiri cam ner plaks nak mainkan peranan dalam menjalani takdir kita tu... ???

tegezoot berkata...

mak su- Hmmm.... Akidah kena mantap kot! hehe