Rabu, 25 April 2007

Soalan asas.

Sambil melakukan tugas seharian sebagai orang yg makan gaji, selalu jugak aku mengelamun dan kadang persoalan demi persoalan datang berdiri didepan kepala aku. Berdiri saja aku tak kisah sangat, tapi main tolak-tolak pulak! ini sudah lebih!!! bila sudah lebih mulalah aku nak bangun dan bersuara sikit, sikit je...

Hari ni atau sekarang ni, kalau kita pergi mana-mana... tak kisahlah shopping complex ke, taman rekreasi ke, mana-mana la yg ramai org! cuba tahan sorang yg rasa-rasa Muslim dan soal mereka dengan satu soalan asas dan mudah.

"Apa itu AKIDAH?"

12 ulasan:

Butaseni@Wan Raja berkata...

aku gerenti kurang dari 10% YANG TAU.......lain kali tanyalah solan tentang AF5 mesti semua boleh jawab.
dan kalau satu hari lu tengok shoping complex tu takde org melayu,lu cuba cari di tapak jom heboh mesti penuh:)

Pegawai Khalwat berkata...

butaseni Aikido dia tau.

tegezoot berkata...

butaseni,pegawai khalwat-korang pernah baca tak puisi Usman Awang 'trajedi beringin tua dipinggir bandaraya'? cukup sesuai dgn apa yg sedang berlaku dalam Malaysia yg kita cintai nih! Nanti aku tulis pasai tu dlm entri akan datang.

Butaseni@Wan Raja berkata...

apa kena mengena aikido dgn cerita ni?

artisticklytouch berkata...

akidah ialah...mmm...

Tanpa Nama berkata...

aku pernah baca puisi tu. masa aku di tingkatan 5 sebab aku budak sastera. akhirnya beringin itu ditebang kan? kalau tak silap aku laa..

kerisLekuk7 berkata...

akidah...........
(tepuk dada tanya selera)
cari la guru kalau nak tau lebih lanjut...jangan sampai tersilap..

jinggo berkata...

wahai kerislekuk7 kalau tepuk dada tanya selera..........
dia nanti jawap..........
teloq setengah masak.... ngan roti bakaq.........
kat safa........

tegezoot berkata...

butaseni-aikido pun leceh jugak, nak kena hormat sensei main sembah2 lak! ada kena mengena jugak la kiranya tu dgn akidah.

art-hmm apa? hmmm boleh?

kamarul-memang puisi tu pun, dulu2 masa sekolah mati2 aku ingat cerita pasal pokok kena tebang je, sekarang dah besar2 panjang ni, baru sedar betapa besar sebenarnya hal yg nak diceritakan.

kerislekuk7-aku sokong, dalam ilmu kena berguru. tapi biar mengikut Al-Quran dan sunnah nabi.

jinggo-jangan dok buat promosi kedai nasi kandaq dlm ruang komen aku!

Tanpa Nama berkata...

oh ya, nak ucapkan terima kasih sebab sudi jenguk blog aku. thanx again! :)

crunchyahcock berkata...

wei!!! aku dah ada blog laaa...
heran ka kat hangpa...
mintak sila ke blog aku tuk bagi tunjuk ajar. yakni di blindstomach.blogspot.com la.
meh masuk meh.. nanti aku buat kan kopi!!

jinggo berkata...

ehh...
nasi kandaq sedap apa........
yang hari-hari makan nasi ngan ayam kat kedai nasi kandaq apa........

hei hei hei hei hei hei..........

sorry...........bapak...........