Ahad, 19 Ogos 2007

Takkanku berpaling

Dalam keasyikan memandu ditengah liku-liku jalanraya yg dah mula menyakitkan hati kat Penang ni, terdengar berkumandang lagu ' Takkanku berpaling' nyanyian Ustz Akhill Hayy dalam cassete player(tak mampu letak cd) kereta aku, kaset ni aku dubbing dari cd konsert Festival nasyid kat mana entah, kat Kelantan kot kalau tak salah la..

Bukannya apa, bila dihayati lirik lagu ni sekaligus hati aku pun turut sama-sama berdoa... mungkin sebab kemerduan suara Ustaz sendiri atau keindahan liriknya... atau mungkin kerna sekelumit Iman dalam jiwa hamba ini... mungkin...


Takkanku berpaling
Dari AgamaMu
Segala fitrah, Hadis dan Sunnah
Kupasrah dan bersujud

Hanya Kau yang satu
Tempat ku mengadu
Tiada daya serta upaya
Kumohon dariMu ya Allah

Oh Tuhan berikanlah hidayahMu
Oh Tuhan kubersyukur atas rahmatMu
Oh Tuhan limpahkan karuniaMu

Kuatkanlah Imanku
Luaskan fikiranku
Lapangkanlah hatiku

Ampunilah dosaku
Ya Allah ya Tuhanku
Engkau maha tahu...

Amin

19 ulasan:

blackpurple @ jowopinter berkata...

Lirik yang menginsafkan...

Kagum juga pada Ustz Akhill Hayy itu. Siapa sangka dulu-dulu seorang 'Rocker'...

Tanpa Nama berkata...

Huh dulu rock metal kapak baekkk punyerr ...La ok ..ust akil punlayan gak ... hehehhe

Mak Su berkata...

hhmmmm

Tanpa Nama berkata...

Lirik yang menarik tuk dihayati..
menginsafkan diri sesungguhnya :)

tegezoot berkata...

blackpurple-hidayah memang hak Allah

serunai faqir- sama la kita...

maksu-hmmmmmmmmmmmmmmmmmmm jugak!

indahsakura-saya setuju!

Bunga Rampai berkata...

Usah berpaling, jangan sekali-kali!

Peringatan keras dari saya :p
(bersama dag-dig-dug di hati, takut kena tempelak oleh empunya blog :D)

Salam :)

Butaseni@Wan Raja berkata...

aduh aduh aduh,insaf sat,tp iman aku kuat hahahahahaha

tegezoot berkata...

bungarampai- kalau tempelak pun tempelak tanda sayang.

butaseni- Ya! Iman ang memang kuat! Kuat sangat!

- G O R O - berkata...

Amin..

Semoga Allah sentiasa memberi hidayah dan panduan buat kita meneruskan kehidupan ini.

jinggo berkata...

amin...
setiap manusia akan sampai satu tahap yang dia akan insaf...
apa bila hidayah sampai dari allah...
dan insyallah semua akan dapat kalau itu yang di cari....

tegezoot berkata...

goro- InsyaAllah..

jinggo-betul2!

Pegawai Khalwat berkata...

Yaa... bagus.... tekan butang PLAY dengan berhati-hati. Jangan sampai kaset tersangkut.

Iman Mawaddah berkata...

Saya juga peminat lagu dan suaranya. Mau semua lagu2nya? Kalau nak saya ada. Boleh transfer.

Tanpa Nama berkata...

akhil hayy aku suka!

tegezoot berkata...

pegawaikhalwat- kaset lama tu yg sangkut!

imanwawaddah- boleh juga :)

kamarul-takbir!

Tanpa Nama berkata...

Ada ym id?..bak sini saya transfer.

Puteri Ezza berkata...

Salam Tegezoot. Hikhik. Asyik ternampak nama awak kat blog Buta Seni. Sekarang ni saya ronda-ronda kat blog awak lak. Salam kenal ye :-)

crunchyahcock berkata...

lama x singgah.......

Ku Keng berkata...

Amin, Allahumma Amin